Voi începe spunând ceva cu adevărat neplăcut:noi,cu toţii,trăim în minciună!

“Stai,bă,nu generaliza!Vorbeste în numele tău!”Stiu că imediat vă vin în minte nuanţe,că nu suntem toţi mitomani ,că mai minţim de nevoie,din interes sau ca să protejăm pe cineva drag,să ne apăram de cei ce ne mint întruna…E clar că fiecare dintre noi caută adevărul.Dar el se găseşte,aidoma pestişorului de aur din ocean, în tumultul celei mai frumoase minciuni pe care am acceptat să o experimentăm:VIATA.

Când coborâm în viaţă suntem bine echipaţi.Mintea e pregătită pentru minciună,inima pentru adevăr. Mintea ne spune cum să trăim,inima ce să trăim.Mintea ne spune că viaţa -i o luptă din care trebuie să ieşi învingător, inima ne spune că viaţa-I o clipă nesfârşită cu mici opriri de reechipare.E greu să nu dai câştig de cauză minţii.Eu,totuşi,i-am dat o şansă inimii,destul de târziu,ce-i drept, promiţându-mi să fiu sincer cu mine însumi.E un prim pas dur,dar e singurul valabil pentru a trăi în adevăr.Când eşti sincer cu tine, nu mai poţi minţi pe nimeni.Nu e comod,pentru că nu-i uşor să-ţi asumi consecinţele faptului de a rosti mereu adevăr şi a făptui adevăr.Chiar vorbeam,deunăzi, cu o doamnă care spunea,”da, dar nu poţi spune cuiva că e gras şi urât!” Ba poţi!Dar îţi asumi faptul că e percepţia ta.Poate,pentru cei ce-l iubesc e frumos sau poate că el se simte bine aşa.Poate că nu era nici el confortabil şi era nevoie ca un om sincer să-i spună ca să-l facă să ia măsuri.Un lucru e cert:nu ar fi ştiut niciodată ce crezi ,cu adevărat, despre el.Fără îndoială că pe moment doare,dar adevărul e eliberator,ca şi iertarea, pt cel ce-l rosteşte.E şi mai delicat când eşti o persoană foarte cunoscută ,cum sunt eu.Din cauză că eram GYURI PASCU,oamenii nu –mi atrăgeau atenţia că întrerup mereu un interlocutor.Când cineva,în sfârşit, mi-a spus, m-am simţit ofensat,dar ,chiar dacă n-am reuşit să scap complet de meteahna asta,am mai multă grijă.Sunt convins că multă lume nu-mi spune ce deranjează la mine şi asta nu m-ajută.

Sinceritatea e lucru mare,dar ADEVARUL NU FACE RATING!

Nu credeţi? Aruncaţi un ochi pe Antena3 sau la Măruţă ori la Acces direct .La politică nici nu se mai pune problema!Dar,oare,vrem adevărul? Noi zicem:”Doamne arată-mi adevărul!” Si ,noaptea ce vine, visăm că prietena cea mai bună e amanta soţului sau că şeful e îmbrobodit de colegii de birou să ne dea afară.”Ei nu mă iau eu după vise cretine!”Da.Vrem doar adevărul care ne convine.Dar să ştiţi că în fiecare minciună e şi adevărul despre cel ce o rosteşte.

Dacă aveţi copii mici ,aveţi profesor de sinceritate.Chiar acum două zile am avut o întîlnire cu copiii pt a promova cartea Aventurile lui Chili Ramirez care are ataşat şi un cd cu cele două poveşti.Am cântat doua cântecele,şi ,pe primul nu l-am reuşit cine stie ce bine.Era o fetiţă în primul rând.Zic”nu ţi-a plăcut”zice:”Nu prea!”Adulţii mi-ar fi spus doar felicitări.

Dacă n-aveţi copii mici,aveţi sigur unul în voi înşivă.Invăţaţi de la el.

Bucuraţi-vă de cea mai frumoasă minciună,VIATA,din care ne zâmbeşte ,şăgalnic,in inimă,ADEVARUL!!!

