Mi s-a spus ,mai mereu,că sunt ieşit din tipare.Eram micuţ si cântam tare.Eram micuţ şi voiam să fac sport de performanţă.Imi plăcea să improvizez tot timpul.Si acum consider că vieţuirea pe Pământ e cea mai fascinantă improvizaţie finită pe tema Infinitului.De ce fugeam de tipare? Nu ştiu.Poate,la fiece vârstă,din alte motive.Dar,în mod cert, nu mi-a plăcut prea mult repetiţia.Deşi îmi place să repet băutul cafelei.E unul din tiparele din care nu vreau să ies.E chiar un nărav.

M-au preocupat mult tiparele şi posibilităţile de a le sparge,dar n-am stat niciodată să scriu despre ele.Ieri,însă,stând în bucătărie la o cafea(sic),mi-am adus aminte că intr-a 10-a am făcut ore de croitorie! Si mi-am amintit de tiparul de fustă.Si mi-a răsarit în minte următoarea frază:”Tiparele nasc modă şi moda naşte tipare.”Aşa s-a născut titlul de azi.

Păi,chiar aşa: oricât de mega modist ai fi ai nevoie de un tipar pentru croit.Dar după ce te impui,creezi modă,care ,la rându-i creează tipare.Dar,cum poate fi un adevărat creator si în tipare şi,în acelaşi yimp, în afara lor? Trăindu-se pe Sine în tot ceea ce face!

Uitaţi-vă la rondel sau la blues.Au formă fixă.Sunt forme care au creat mode.Dar nu oricine cântă blues e în blues şi respiră blues şi, nu oricine scrie rondele,smulge lacrimi de bucurie sau de tristeţe.Dacă nu le poţi locui şi ele nu te pot locui,înseamnă ca Sinele tău are altă treabă în această vieţuire.

Tiparele nasc şi modă, dar şi Inerţie.ASTA SE POARTă,ASTA SE VINDE ,ASTA FAC! Exisţa un confort al inerţiei care,datorită tiparului concurenţei,inoculat de ani în mintea omului,naşte mimetism.Se înfiinţează o televiziune nouă,imediat face exact ce vede la televiziunile de succes,cu dorinţa de a aface acelaşi tip de emisiuni,înaceleaşi segmente orare,dar cu convingerea că le vor face mai tari,mai moderne,mai mondene şi îi vor învige pe concurenţi! Dar inerţia îi va face pe oameni să se uite la ce ştiu deja,dacă oricum toate sunt la fel.

Apropo,azi toţi cântă reggae.Pe orice radio dai toată lumea cântă reggae.Io cănd mă duceam pe la radiouri ziceau că sunt ok,dar nu sunt în politica postului.E drept acum nu mai merg să mă rog de ei să le difuzeze.Vă dau totuşi două exemple de piese din 2003,deci, de acum 10 ani: căutaţi pe you tube piesele DL VESELIE şî SHIGGY BOM BOM . E drept  că textele n­-au subtilitatea lui Dă-te-n dragostea mea,dar dacă aveţi timp ,asculta-ti-le şi trageţi o concluzie.

Cum să iesim din tipare? In primul rând vorba lui Sting:”be yourself no matter what they say”.Veti spune că există un tipar din care nu putem ieşi:trupul nostru.Ba putem! O facem şi în somn,iar într-o meditaţie bună,putem chiar să îl transformăm în energie.Aşa că teleportarea nu va fi un lucru ieşit din comun,cum,deocamdată incompetenţa si lipsa de respect a celor ce conduc lumea este.

Locuiţi tiparele lumii cu voi înşivă şi le veţî sparge întru evoluţia noastră spirituală!

